build a website for free

Wilfried Snauwaert

Mijn muzikale carrière begon in de jaren 70 als kleinkunstzanger.  Mijn voorkeur ging uit naar Simon and Garfunkel, Boudewijn de Groot, Cat Stevens.
In 1977 werd ik leadzanger van de Eeklose band Eagle.  We dachten de wereld te veroveren en hebben een tv optreden gedaan voor RTL.  We reden naar Luxemburg om er life te spelen.
In 1979 werd de Brugse band Q-Bic opgericht. We schreven eigen nummers en hadden een hitje met ' The Boys are singing ' .  We deden optredens met o.a. TC Matic, Lavi Evel, Scooter, Jo Lemaire, The kids…...
In de periode van de soundmixwedstrijden was ik in 1992 te zien op VTM.

Toen ik dacht dat mijn muzikale carrière erop zat werd in 1998 ' Wolfgang ' opgestart waarmee we - na meer dan 600 optredens - nog steeds Vlaanderen onveilig maken.

Sarah Van de Cappelle

Ik zing al heel mijn leven; onder de douche, op de fiets, in de keuken en op het werk.  Na heel wat gelegenheidskoortjes - en ook weleens een karaoke- avond hier en daar - besloot ik op 18-jarige leeftijd mijn stoute schoenen aan te trekken en te solliciteren bij een echte band : Wolfgang.
Ik ben er gebleven sindsdien😉

Qua muzikale roots & background kan ik daarnaast ook terugkijken op enkele jaren notenleer.  Ik speelde ook dwarsfluit bij de harmonie van Koolkerke en zelfs enkele weken trommelen werden er uitgetest.
Mijn grootste liefde bleef ' zingen ' en dat is het nog steeds.

Gudrun & Machteld Van Hauwaert

Muziek kregen we mee van in de wieg.   Onze ouders speelden zelf in verschillende muziekgroepen; muziek was dus een vast gegeven in huis.  Samen met onze  derde zus werd er altijd gezongen aan de afwas of op de fiets naar school.  Ook op familiefeesten werd er veelal een "perfomance" gegeven.  We zorgden ook voor het muzikaal opfleuren van verschillende trouwmissen.

We gingen naar de muziekschool te Knokke en volgden er notenleer en instrument.  Machteld volgde pianoles en Gudrun leerde tuba.  We speelden beiden 15 jaar in de Koninklijke fanfare Sint Cecilia Steenbrugge, Machteld trommel en slagwerk, Gudrun trommel en tuba.

In 2008 - toen Wolfgang zijn 10e verjaardag vierde - kwam Wilfried vragen of we geen zin hadden om de band te vervoegen als backing vocals.  Ondertussen nemen we nog steeds de backings voor onze rekening maar voor de lead zijn we zeker ook te vinden.

Mobirise

Follow us on social media